Yritystuen maksatusta haetaan Hyrrä-asiointipalvelusta.
Liitteeksi Hyrrään toimitetaan pdf-muodossa oleva kuitti- ja kirjanpitoaineisto
- tositteet, laskut
- tiliotteet tai pankin maksupalautteet
- pääkirjanote
- hintatason selvitykset (tarjoukset)
- katselmuspöytäkirjakopiot
- muut mahdolliset tukipäätöksessä edellytetyt asiakirjat.
ELY-keskukset käsittelevät maksuhakemuksia ja valmistelevat maksupäätöksiä niiden saapumisjärjestyksessä. Maksuhakemuksen käsittely, maksupäätöksen valmistelu ja maksun suorittaminen tietojärjestelmissä vie normaalisti parista viikosta muutamaan kuukauteen.
Maksuhakemuslomakkeen saat avattua hankehakemuksen “Päätös” -välilehdellä. Kun olet avannut maksuhakemuksen ja täydentänyt sinne joitakin tietoja, saat tallennettua maksuhakemuksen ja voit jatkaa sen tekoa muuna aikana. Aloitettu maksuhakemuslomake löytyy hankkeen pääsivulta.
Kun maksuhakemus on valmis, se allekirjoitetaan ja lähetetään käsittelyyn. Muista vielä allekirjoituksen jälkeen painaa “Lähetä” -painiketta, niin hakemus siirtyy varmasti käsittelyyn.